פילו אש - פתרונות מיגון וכיבוי אש

יום שלישי, 8 ביולי 2014

בטיחות מפעלים מפני אש

המטרה של הגנה פסיבית מפני אש היא שילוב חומרים מעכבי בעירה כהגנה בחומרי הבנייה.  כשמדובר בנושא בטיחות מפעלים מפני אש, הגנה זו היא קריטית, שכן מדובר לא רק על שמירה של חיי הפועלים והעובדים, אלא שמירה גם על תכולת המפעל ששווה בדרך כלל מליונים רבים.

בטיחות ומיגון מפעלים מפני אש
בטיחות ומיגון מפעלים מפני אש



מערכות פסיביות של מיגון אש הן אלו ששומרות על מרכיבי המבנה של המפעל ומעכבות את בעירתם בין שעתיים לארבע שעות, הזמן הנדרש בדרך כלל לכוחות כיבוי האש לכבות את השריפה ללא קריסת המבנה.


הטמפרטורה הקריטית לבניית פלדה

מערכת מיגון האש במפעל באה לידי ביטוי בדרך כלל ביכולת לשמור על הפריט עד לטמפרטורה של 550 צלסיוס, הנחשבת לטמפרטורה הקריטית למבני פלדה. היות ומבנה המפעל כולל לרוב בנייה של קורות פלדה המיגון מבוסס ברוב העולם, על הסטנדרטים הבסיסיים הללו המהווים מבחן לקירות ורצפות, כגון - BS 476 : חלק 22 : 1987 , BS EN 1364-1 : 1999 & BS EN 1364-2 : 1999 או ASTM E119 .

לרכיבים קטנים יותר, כגון מנחתי אש, דלתות אש, וכו ', בדיקת אש כרוכה בחשיפה באש חיה כלפי 1,100 ° C ומעלה, בהתאם לדירוג חומרי ההתנגדות אש. סוגים שונים של הגנה ולא רק חשיפות לאש בדרך כלל נדרשים להיבדק – כגון עומסים שונים - כדי להבטיח את השרידות של המערכת בתנאי מציאות. כדי להשיג מטרות אלה, סוגים רבים ושונים של חומרים משולבים בתכנון ובהקמה של מערכות פסיביות . לדוגמא , חומרי בניין אנדותרמיים נפוצים, הכוללים לוח סידן סיליקט, בטון וגבס.


תכונות ויתרונות החומר

להגנת אש באמצעות חומר צמנטי מסוג Monokote יתרונות חשובים:
·              קבלות – החומרים בעלי ביצועים מוכחים
·              יישום מהיר ויעיל בתהליך ההתזה
·              עלות נמוכה יחסית
·              החומר נבדק ואושר לפני תקני UL ונמצא תחת אישור של בקרת איכות מפעלית.
·              החומר עומד בדרישות של קודי הבנייה .ICBO, SBCCI, BOCA, ICC - 


הכנה לשימוש בחומר

- לפני עבודה עם החומר Monokote Z יש לבדוק שכל המשטחים מתאימים לקבל טיפול בחומר הגנת אש.
- על מנת לשמור על בטיחות מפעלים מפני אש, משטח הפלדה חייב נקי לחלוטין מחומרים כגון שמן, חומרי סיכה, חלודה או כל חומר אחר שעלול לפגוע באדהזיה.
- יש לנקות את משטחי הפלדה במידה שאינם נקיים לגמרי. ניקיון משטח הפלדה עד למצב בו המשטח מתאים לקבל טיפול בחומר הגנת אש נעשה באחריות הקבלן הראשי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה