פילו אש - פתרונות מיגון וכיבוי אש

יום שני, 10 ביוני 2013

ספרינקלרים

התקנת ספרינקלרים


התקנה של מערכת ספרינקלרים היא למעשה התקנה של רשת צינורות מים אשר מחוברים למתזים. המים נמצאים כל הזמן בלחץ בתוך המערכת. במקרה של שריפה ישנו חיישן שגורם לפתיחת המתזים וכך המים שנמצאים כל הזמן בלחץ גבוה בצינורות פורצים החוצה ומסייעים בכיבוי או עצירת התפשטות השריפה. ברוב המקרים נזהה את מערכת הספרינקלרים בתור צינורות פלדה, אשר צבועים באדום ומותקנים מעל תקרות מונמכות, כאשר החלק היחידי שבולט במערכת הוא מערכת המתזים. 

הספרינקלרים בנויים באופן שהופך אותם למעשה לרגישים לטמפרטורה גבוהה אותה מייצרת השריפה בחלל. למעשה הפקק של המתזים נמצא בתוך מנגנון שרגיש לחום וברגע שהחום הסביבתי עולה לרמה מסויימת, הפקק מתנפץ או נפתח וכך לחץ המים יוצא החוצה אל מקור השריפה בחלל. 

התקנת ספרינקלרים יבשים


לא תמיד נוכל להשתמש במערכת של ספרינקלים בלחץ מים גבוה. במקום בו ארונות חשמל וכבלי חשמל רבים, או במקומות בהם ישנו ציוד יקר ערך שאיננו עמיד בפני מים (כמו מחשבים או ציוד טכנולוגי), השימוש בהתקנת ספרינקלרים של מים איננו יעיל. בנוסף ישנן שריפות שבהם החום גבוה כל כך עד כי הוא מפרק את המים למרכיביהם (פלמן דו חמצני וחמצן) ובכך מתחזקת למעשה השריפה. במקומות כאלה מומלץ לבצע התקנת מערכות ספרינקלרים "יבשים”. 

מערכות אלא פועלות כשילוב של מערכת גילוי אש שמזהה באמצעות גלאי עשן והפעלת משאבת מים לכיוון המערכת ה"יבשה", זאת לצורך כיבוי האש בחלל המוגן. לסיכום חברת פילו אש מתמחה בהתקנת ספרינקלים ובתכנון של מערכות יבשות. במידה ואתם מעוניינים למגן את המבנה שלכם מפני שריפות ולהתקין בו מערכות כיבוי אש חכמות, אשר גם יוכלו לבצע תהליך של כיבוי שריפה ובמקביל להזעיק כוחות הצלה באופן מדוייק ומיידי, מומלץ כי תפנו למומחים בתחום והם חברת "פילו אש".

ספרינקלרים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה